سخنگوي ستاد تبصره ۱۴بودجه،با بيان اينکه از۲۰۰هزار خانوار مشمول حذف يارانه نقدي فقط ۴درصد به قطع يارانه اعتراض داشتند گفت:از۳۲هزار مراجعه به دفاتر پيشخوان۲۶ هزار نفر از ثبت اعتراض منصرف شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين ميرزايي در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرين وضعيت ثبت اعتراض از سوي سرپرستان خانوارهايي که يارانه آنها در شهريورماه قطع شد، گفت: از بين کمتر از ۲۰۰ هزار خانواري که يارانه نقدي آنها به تازگي قطع شده است، تا انتهاي روز دوشنبه (هشتم مهرماه) ۳۲ هزار سرپرست خانوار معادل ۱۷ درصد از کل حذف شدگان، به دفاتر پيشخوان دولت براي تکميل و ارائه رضايتنامه مجوز دسترسي به حسابهاي بانکي خود مراجعه کردند.
وي افزود: تمامي ۳۲ هزار مراجعه کننده به دفاتر پيشخوان پس از تکميل فرم رضايتنامه دسترسي به حسابهاي بانکي، براي ورود به سامانه «يارانه ۱۰» کد رهگيري دريافت کردند که از اين ميزان فقط ۷۲۰۰ نفر وارد سامانه يارانه شدند و پس از مشاهده گزارش از وضعيت تراکنش بانکي اعضاي خانوارشان، اعتراض خود را ثبت کردند.
سخنگوي ستاد اجرايي تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ ادامه داد: اين آمار نشان مي دهد از ۳۲ هزار سرپرست خانواري که به دفاتر پيشخوان مراجعه کردند ۲۶ هزار معترض به قطع يارانه نقدي معادل بيش از ٨٠ درصد که خود را محق دريافت يارانه مي دانستند، پس از مراجعه به دفتر پيشخوان و دريافت کد رهگيري، به سامانه «يارانه ۱۰» مراجعه کردند اما پس از مشاهده گزارش وضعيت تراکنش هاي بانکي خود، از ثبت اعتراض در سامانه منصرف شده اند.
ميرزايي گفت: بنابراين فقط حدود ۴ درصد از کل خانوارهايي که يارانه آنها در شهريورماه حذف شده است، پس از مراجعه به سامانه و دريافت وضعيت گزارش تراکنش ها و حساب بانکي، اعتراض شان نسبت به قطع يارانه برقرار ماند و بقيه، از ثبت اعتراض انصراف دادند.
سخنگوي ستاد اجرايي تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ کل کشور افزود: اين حجم اندک از ميزان اعتراض به قطع يارانه نقدي، نشان دهنده دقت بالاي فرايند شناسايي خانوارهاي مشمول در پايگاه اطلاعات رفاه ايرانيان است. ضمن اينکه تعداد بالاي افرادي که در مرحله اول به قطع يارانه اعتراض داشتند، پس از مراجعه به سامانه و دريافت گزارش تراکنش هاي بانکي از ثبت اعتراض خود منصرف شدند، نشان از افزايش پذيرش روند رو به رشد متقاعد شدن افراد و پذيرش برآورد صورت گرفته از توان مالي خانوارشان است.